FAQ

1. W jaki sposób można otrzymać miejsce w domu studenckim?

Wszelkie informacje dostępne są na stronie https://akademik.agh.edu.pl w zakładce „Informacje dla studentów”.

2. Kto może mnie zakwaterować?

Do zakwaterowania należy zgłosić się osobiście. Nie może tego zrobić rodzic albo kolega. Jeśli nie dasz rady zakwaterować się w wyznaczonym terminie, skontaktuj się z Kierownikiem DS.

3. Czy można zakwaterować/wykwaterować się poza godzinami pracy Administracji domu studenckiego?

Tak, ale tylko w uzasadnionych przypadkach, na zasadach ustalonych wcześniej z Kierownikiem DS.

4. Co potrzebne jest do zakwaterowania?

Do zakwaterowania niezbędna jest legitymacja studencka (lub dowód osobisty, w przypadku osób niestudiujących) oraz zdjęcie (4,5 x 3,5 cm) do karty mieszkańca.

5. Czy w akademiku może mieszkać osoba niepełnoletnia?

Nie, miejsce w domu studenckim mogą otrzymać jedynie osoby pełnoletnie. Wyjątkiem są niepełnoletni studenci AGH; w ich przypadku zakwaterowanie jest możliwe wyłącznie w obecności rodzica lub prawnego opiekuna.

6. Czy mogę mieszkać w pokoju z partnerem/partnerką?

Tak, pod warunkiem otrzymania zgody Dyrekcji MS. Należy w tym celu złożyć, w systemie https://akademik.agh.edu.pl, elektroniczne podanie skierowane do Dyrekcji Miasteczka Studenckiego o zgodę na wspólne zakwaterowanie.

7. Gdzie znajduje się Sekretariat Miasteczka Studenckiego?

Sekretariat Miasteczka Studenckiego znajduje się przy ul. Rostafińskiego 7a (wejście od strony DS1 „Olimp”).

8. Jakie udogodnienia dostępne są w domach studenckich?

W akademikach studenci mają do dyspozycji m.in. kuchnie, lektoria oraz sale telewizyjne. Wszyscy mieszkańcy mają bezpłatny dostęp do Internetu, posiadają także możliwość rezerwacji pralni, suszarni, boisk (piłka nożna, siatkówka, koszykówka) i kortów tenisowych oraz wypożyczenia odkurzacza, żelazka i deski do prasowania. Każdy pokój dysponuje podłączeniem do telewizji. W niektórych akademikach dostępne są również siłownie, sale rekreacyjne, klubowe i bilardowe oraz rowerownie (szczegóły: zakładka „Domy studenckie”). Często Rada Mieszkańców danego DS kupuje dodatkowy sprzęt do wypożyczenia, taki jak mikser lub piekarnik.

9. Jak wyposażone są pokoje studenckie?

W każdym pokoju znajdują się stoliki (lub biurka), krzesła oraz zabudowa meblowa. Każdy pokój (lub studio) wyposażony jest w lodówkę i telefon. Każdy mieszkaniec otrzymuje poduszkę, kołdrę, koc i pościel. Wymiana pościeli odbywa się co 3 tygodnie.

10. Otrzymałem miejsce w domu studenckim na rok akademicki z Centralnego Rozdziału Miejsc. Czy mogę się zakwaterować po blokadzie kwaterowania?

Tak, pod warunkiem zgłoszenia tego faktu w systemie https://akademik.agh.edu.pl Należy pamiętać, iż w takim przypadku opłata za zakwaterowanie naliczana jest już od dnia blokady.

11. Do kiedy muszę zapłacić za miejsce w akademiku?

Do 15. dnia każdego miesiąca, za cały miesiąc z góry.

12. Czy opłatę za pobyt w DS mogę uiścić w Administracji gotówką?

Każdy mieszkaniec powinien uiszczać opłatę za pobyt na podany podczas kwaterowania nr konta. W wyjątkowych przypadkach Kierownik DS może jednak przyjąć wpłatę gotówkową.

13. Jeżeli zakwateruję/wykwateruję się w środku miesiąca, to czy płacę za cały miesiąc?

W przypadku wykwaterowania w środku miesiąca, stosowana jest stawka dobowa, podana w Cenniku na stronie MS AGH.

14. Jak wygląda procedura wykwaterowania?

Zamiar wykwaterowania należy zgłosić w Panelu Użytkownika co najmniej 3 dni przed planowaną wyprowadzką. Przed wykwaterowaniem należy uiścić opłatę za akademik, której wysokość na planowany dzień opuszczenia DS można sprawdzić w Panelu. Przy wykwaterowaniu należy zwrócić otrzymany klucz do pokoju, kartę mieszkańca oraz pościel. Ostatnia osoba wykwaterowująca się z danego pokoju, odpowiedzialna jest za wysprzątanie i przygotowanie pokoju do odbioru przez pracownika DS.

15. Dlaczego jest stosowana odpowiedzialność zbiorowa za zniszczenia dokonane w kuchni, na korytarzu, sali TV, itp.?

Jest to zgodne z Ramowym Regulaminem Mieszkańców MS AGH. Informacja o zbiorowej odpowiedzialności za zniszczenia w częściach wspólnych DS jest zamieszczona na e-oświadczeniu podpisanym przez każdego mieszkańca przed zakwaterowaniem.

16. Nie dostanę przydziału z Centralnego Rozdziału Miejsc, a chciałbym mieszkać w domu studenckim.

Od kilku lat niemal 100% studentów AGH starających się o miejsce w DS, miejsce to otrzymuje. Jeśli jednak, pomimo odwołania, nie otrzymałeś miejsca w akademiku, możesz jeszcze starać się o przydział w ramach tzw. wolnej sprzedaży miejsc.

17. Co to jest wolna sprzedaż?

Jest to procedura otrzymania miejsca w domu studenckim, stosowana bezpośrednio przed rozpoczęciem i w ciągu roku akademickiego. Na wolną sprzedaż przeznaczane są miejsca po osobach, które otrzymały przydział w ramach Centralnego Rozdziału Miejsc, a następnie z niego zrezygnowały. Aby otrzymać miejsce z wolnej sprzedaży, należy złożyć wyłącznie elektroniczny wniosek na stronie https://akademik.agh.edu.pl bez konieczności dostarczania innych dokumentów. O miejsce w ramach wolnej sprzedaży mogą starać się również osoby nie będące studentami, jednak miejsca przyznawane są w pierwszej kolejności studentom AGH.

18. Gdzie mogę uzyskać potwierdzenie na karcie odejścia (tzw. „obiegówce”), jeśli nie mieszkałem w akademiku?

Byli i obecni mieszkańcy Miasteczka podbijają kartę odejścia w Administracji domu studenckiego, w którym mieszkali po raz ostatni. Dotyczy to również studentów, którzy mieszkali w DS w okresie wakacyjnym. Osoby, które nigdy nie mieszkały na Miasteczku, własnoręcznie wpisują na karcie odejścia „Nie mieszkałem/nie mieszkałam”, bez konieczności potwierdzenia tego faktu w Administracji DS.

19. W jaki sposób można zarezerwować pokój na przyszły rok akademicki?

Szczegółowy harmonogram i zasady rezerwacji są publikowane na stronie MS AGH i na tablicach ogłoszeniowych zlokalizowanych w domach studenckich na przełomie maja i czerwca. Rezerwacji pokoi mogą dokonać również studenci niemieszkający na MS AGH, którzy starają się o miejsce na kolejny rok akademicki.

20. W jaki sposób mogę zgłosić usterkę w pokoju lub sanitariacie?

Bezpośrednio po zakwaterowaniu, usterki można zgłaszać w Panelu Użytkownika. W trakcie roku akademickiego usterkę należy wpisać do właściwego zeszytu usterek, znajdującego się na portierni każdego domu studenckiego, a zniszczenie zgłosić do Administracji DS.

21. Co powinienem zrobić, aby przenieść się do innego domu studenckiego (w obrębie Miasteczka Studenckiego)?

Chęć zmiany akademika należy zgłosić na elektronicznej giełdzie zamian, dostępnej na stronie https://akademik.agh.edu.pl Gdy pojawi się wolne miejsce w wybranym przez Ciebie akademiku, zostaniesz poinformowany drogą mailową. Jeśli chcesz zmienić akademik wraz ze współlokatorem, obaj powinniście zgłosić się do Giełdy, a w uzasadnieniu wpisać swoje nazwiska.

22. Co powinienem zrobić, jeśli zgubiłem klucz od pokoju?

Fakt ten należy niezwłocznie zgłosić Administracji akademika. Koszty wymiany zamków w drzwiach pokrywa mieszkaniec, który zgubił klucz. Szczegółowy cennik dostępny jest na stronie internetowej MS AGH, w zakładce „Dokumenty do pobrania”.

23. Czy można przedłużyć okres zakwaterowania po ukończeniu studiów?

Absolwenci mogą starać się o miejsce na MS AGH wyłącznie w procedurze wolnej sprzedaży.

24. Co powinienem zrobić, jeśli chcę przenocować kolegę/koleżankę?

Jeśli chciałbyś przenocować kogoś w swoim pokoju, należy zgłosić się na recepcję DS (maksymalnie do godz. 00:00) i wypisać nocleg. Koszt noclegu to 10 zł. Na nocleg Twojego gościa musi zgodzić się współlokator/współlokatorzy.

25. Czy mogę posiadać w akademiku zwierzątko?

Jest to niedozwolone, ze względu na przepisy sanitarno-epidemiologiczne.

26. Czy można zostawiać klucz od pokoju na portierni?

Każdy mieszkaniec otrzymuje klucz do swojego pokoju podczas zakwaterowania i od tego momentu jest za niego odpowiedzialny. Nie można zostawiać klucza na portierni.

27. Jakich formalności trzeba dokonać, aby móc mieszkać w akademiku podczas wakacji?

Należy złożyć (dostępny od czerwca) wniosek wakacyjny na stronie https://akademik.agh.edu.pl

28. Czy mogę zamieszkać sam(a) w pokoju dwuosobowym?

Tak, za zgodą Dyrekcji MS. W tym celu należy złożyć w systemie https://akademik.agh.edu.pl wniosek o dodatkowe miejsce w celu samodzielnego zakwaterowania w pokoju dwuosobowym. Wiąże się to z koniecznością płatności za oba miejsca (przy czym cena za drugie miejsce wynosi 75% stawki). Wnioski te są rozpatrywane w zależności od dostępności wolnych miejsc.

29. Czy mogę nadal mieszkać w domu studenckim, jeśli utraciłem status studenta?

Tak, za zgodą Dyrekcji MS. Należy wówczas (w Panelu Użytkownika) złożyć elektroniczny wniosek do Dyrekcji, z prośbą o możliwość dalszego zakwaterowania, pomimo utraty statusu studenta. Wiąże się to z koniecznością uiszczania pełnej stawki za zakwaterowanie w domu studenckim (zawierającej podatek VAT).

30. Co mam zrobić, jeśli karta mieszkańca została mi zabrana przez ochronę MS?

Następnego dnia roboczego należy zgłosić się do Sekretariatu MS.

31. Czy istnieje możliwość wynajęcia pokoju gościnnego w akademiku; jeśli tak, to ile wynosi opłata za dobę od osoby?

Tak, wszystkie szczegóły dostępne są pod adresem https://taniehostele.pl oraz pod numerem telefonu 12 622 46 00.

32. Czy pracownik AGH musi co roku składać wniosek o przydział domu studenckiego?

Tak, wynika to z Regulaminu przyznawania miejsc dla pracowników i doktorantów AGH.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, napisz do nas: miasteczko@agh.edu.pl